duintje.reismee.nl

Workshop #1

Workshop

Eindelijk is het dan zover, deze week de eerste workshop in een reeks van zeven. In december heb ik al bij Nigel, de baas, gevraagd of er genoeg geld beschikbaar was voor de workshop. De kosten zitten in transport van de leerkrachten en de lunches. Geen probleem, kreeg ik te horen. Tot mijn verbazing, kreeg ik echter de woensdag voor de workshop (op zaterdag) te horen dat er toch geen geld was. Ik moest dan maar alleen plaatselijke leerkrachten uitnodigen en voor de lunch stoppen, zodat het niets kost. Daar kon ik natuurlijk niet mee akkoord gaan, want dan zou ik nog maar een derde van de leerkrachten over houden en een hele dag in twee en een half uur proppen. Onmogelijk, maar uitstellen was voor mij ook geen optie, aangezien de tijd die ik nog heb hier al behoorlijk krap is. Daarom heb ik snel contact opgenomen met VSO om te kijken of ik van de organisatie wat geld kon krijgen om de workshop toch door te laten gaan. Het antwoord was duidelijk: 'Dat kan wel, maar geef aan hoeveel geld er nodig is en waarvoor je het gaat gebruiken'. Redelijk verzoek, maar wel behoorlijk lastig om voor elkaar te krijgen. Voor de juiste prijs moest ik in contact komen met de directeuren van de verschillende scholen. Nog steeds geen probleem zal je denken, maar je moet weten dat er in de dorpen vaak maar op een bepaalde plek bereik is. Dat maakt het allemaal wat lastiger, want mensen een sms sturen om contact op te nemen is dan de enige mogelijkheid, maar ook dat kan lastig worden aangezien de mensen niet altijd over beltegoed beschikken. Gelukkig na anderhalve dag sms-en en bellen, had ik de bedragen voor transport. Het bestellen van de lunch was een stuk makkelijker. Nadat ik had duidelijk gemaakt dat niet het departement onderwijs zou betalen, maar VSO, waren ze bereid om een lunch te bereiden v oor een goede prijs. VSO ging akkoord met mijn aanvraag en de grote bel en sms ronde kon weer beginnen. Nu moest ik namelijk nog iedereen vertellen dat de workshop door zou gaan, dat transport werd vergoed en er voor een lunch gezorgd zou worden. Op vrijdag was iedereen op de hoogte en kon ik de laatste voorbereidingen klaar maken voor de workshop.

Ik had afgesproken dat de deur van het gebouw waar de workshop gegeven zou worden om half negen geopend zou worden. Iets na half negen was de deur open en kon ik alles klaarzetten voor de workshop. Om iets voor negen uur kwamen de eerste twee deelnemers al. Zowaar op tijd. Dat was een goed begin van de dag. Het duurde echter nog een half uur voor de volgende drie deelnemers kwamen. Dit waren allemaal leerkrachten van de verder gelegen scholen. Nog niemand te zien van de scholen uit het dorp, helaas. Ik kreeg een telefoontje van een directeur dat de leerkrachten niet opgehaald waren. De boot is gewoon voorbij gevaren. Ik heb haar beloofd volgende week langs te komen om de drie ‘vergeten' leerkrachten alsnog de informatie te geven die ze hebben gemist. Om kwart voor tien had ik nog steeds maar 5 van de 16 leerkrachten, maar ben ik maar gewoon begonnen. Een uurtje later kwam er nog een deelneemster binnen. Het was een gezellig groepje om mee te werken. Deze dag was een introductie over speciaal onderwijs en inclusief onderwijs. Tijdens de lunch heb ik nog even met mijn baas, Nigel, gesproken over de lage opkomst. Hij zei dat de mensen van ver weg waarschijnlijk niet konden komen vanwege het slechte weer. Toen ik had uitgelegd dat er alleen maar mensen van ver aanwezig waren, was hij erg verbaasd. We hebben afgesproken hier maandag over verder te praten en de directeuren in te lichten over de afwezigheid van de leerkrachten.

Ondanks, of misschien wel dankzij, de slechte opkomst heb ik een goede eerste sessie gehad en kijk ik uit naar het vervolg. De leerkrachten hebben allemaal huiswerk gekregen en ik ben benieuwd wat daarmee gedaan wordt.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!