duintje.reismee.nl

Eerste helft van mei

Op 1 mei nam ik het vliegtuig van Mabaruma naar Georgetown. Ik was eind april overgeplaatst van Moruca naar Mabaruma. Er was echter niets voor mij gepland en mensen waren niet op de hoogte gebracht van mijn komst. Dit resulteerde in een week vol wachten en frustraties aan mijn kant. Ik heb daarom besloten mijn werkzaamheden te stoppen en terug te keren naar Den Haag.

Zodra ik in Georgetown aankwam, ben ik naar Drew gegaan. De rest van mijn tijd in Guyana zal ik bij hem logeren. Drew had voor de avond een aantal vrienden uitgenodigd om mijn terugkeer naar Georgetown te vieren.

De volgende dag ben ik naar het VSO kantoor gegaan om met mijn program manager te spreken. Ik zal de rest van deze maand mijn eindrapport moeten schrijven en me voorbereiden op mijn terugkeer naar Nederland. Wat inhoud dat ik nu druk aan het solliciteren ben. Mocht jij als lezer nog een leuk baantje voor me weten, kan je me dat natuurlijk altijd laten weten. Alle suggesties zijn van harte welkom.

Verder vermaak ik me prima in Georgetown. Zo zijn we het eerste weekend van mei naar Pandama geweest. Daar gaf een andere vso-er haar afscheidsfeestje. Pandama is een heerlijk rustig plekje buiten Georgetown, waar je lekker kan zwemmen in een riviertje, kan wandelen en gewoon genieten van de rust en de natuur om je heen. Voor de nacht hadden we onze hangmatten meegenomen, die we tussen de bomen konden hangen. 's Avonds een groot kampvuur, wijn en goede gesprekken. Heerlijk. Helaas begon het halverwege de nacht behoorlijk te regenen. Snel de hangmat uit en een schuilplaats zoeken voor de meesten. Drew en ik hebben het kampvuurtje weer wat leven ingeblazen en hebben de rest van de nacht zitten kletsen bij het vuur. 's Ochtends met z'n allen ontbeten en nog even gezwommen, daarna zijn we terug naar Georgetown gegaan.

Voor mijn verjaardag hadden we een aantal vrienden uitgenodigd. Halina had zelfs een heerlijke chocolade taart voor me gebakken. Het was een super gezellige avond.

De vrijdag na mijn verjaardag hadden we weer een afscheidsfeestje. Dit keer in een bar waar die avond karaoke was. Wederom een supergezellige avond vol dans, zang en plezier. Ook de volgende dag was er een afscheidsfeestje. Dit keer bij de vertrekkende mensen thuis. Iedereen had wat te eten en/of te drinken bij zich.

Afgelopen zondag zijn we met een aantal vrienden naar de film geweest. Erg leuk om weer eens een film te zien op een groter scherm dan mijn laptop. Het was de film Sonny boy. Een Nederlandse film dus met Engelse ondertiteling. De volgende dag hebben we een Letse en een Portugese film gezien. Volgende week zijn er nog meer internationale films te zien.

Deze week geef ik een workshop over autisme voor een organisatie hier in Georgetown. Zij willen dat hun hulpverleners wat meer kennis hebben over autisme en hoe ermee om te gaan. Toch leuk om nog een beetje werk te doen hier. De rest van de week hoop ik nog wat tijd te hebben om te helpen in de Guyana Greenheart Autistic School.

Reacties

Reacties

wil van der bor

Goh wat jammer, dat het niet geworden is wat je had gehoopt. Je ging met zoveel enthousiasme weg en was zo vastberaden daar goed werk te gaan doen. Je bent wel weer een ervaring rijker.Aan de foto's te zien heb je gelukkig wel veel van het land kunnen zien. Je hebt meer gezien dan mijn eigen zwager, die uit Georgetown komt.
Probeer de laatste maand nog lekker te genieten. Ik hoor het wel wanneer je weer terug bent in Den Haag. Ik ben inmiddels heerlijk aan het genieten van mijn kleindochter en kleinzoon. Ik ga zelfs volgend jaar nog een dag minder werken om zoveel mogelijk te kunnen genieten.
Tess kop op, het ligt niet aan jou.Geniet van je laatste maand.

liefs Wil

Peter Rommen

En ja hoor, Sta ik vanmorgen, 5-juni, in mijn conciërge hokje op de Esther de Boer van Rijklaan Den Haag en wie komt daar binnen getippeld, natuurlijk, Tessa. Nou Tes, ik hoop dat je snel weer een leuke baan vind meid en wie weet kunnen we je wel weer in ons midden opnemen.
Groetjes
Peter

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!