duintje.reismee.nl

November - December

Eindelijk weer in Georgetown. Het is een tijd geleden sinds ik weer de luxe van de stad had, dus geniet ik daar nu volop van.

De afgelopen weken ben ik wat drukker geweest. De eerste weken na mijn vorige bezoek aan Georgetown zijn Anna en ik druk bezig geweest om het Learning Resource Centre (LRC) klaar te maken voor de opening. Het LRC is een bibliotheek voor de kinderen en ouders uit de omgeving. Ook worden er activiteiten voor de schoolkinderen georganiseerd. Anna is de afgelopen maanden hier druk mee geweest. Zo heeft haar oude school geld ingezameld voor nieuwe boeken en heeft ze twee laptops gekregen via een organisatie in New York.

Sinds de opening is het behoorlijk druk geweest. Kinderen komen in de pauze om boeken te lenen. Om een uur kunnen de kinderen van de kleuterschool komen voor verschillende activiteiten zoals luisteren naar een verhaal, knutselen of een dvd kijken. Na schooltijd is er voor de kinderen van de basisschool een zelfde soort programma. Deze activiteiten zijn vaak druk bezocht. Zo druk dat niet iedereen binnen kan komen en de kinderen buiten bij de ramen staan om toch het verhaal te kunnen horen. Echt geweldig.

We zijn ook op zaterdagochtend open, zodat kinderen uit de omliggende dorpen ook de kans hebben om boeken te ruilen. Naast het ruilen van boeken is er dan tevens de mogelijkheid om een spelletje te spelen of een mooie tekening te maken. Ook deze dagen zijn druk bezocht.

Naast de bezigheden in het LRC ben ik met een leerkracht gestart met een soort van video interactie begeleiding. Erg leuk om te doen en de leerkracht is ook erg enthousiast. Deze leerkracht is een van twee leerkrachten die ik ga trainen om de SEN-trainingen na mijn vertrek over te nemen.

Vanaf januari zal ik maandelijks een SEN-workshop geven aan ongeveer 12 leerkrachten van verschillende scholen in de omgeving. De twee leerkrachten die deze training van mij gaan overnemen zal ik vanaf januari wekelijks bezoeken en volstoppen met zoveel mogelijk informatie. Althans dat ga ik proberen.

De afgelopen weken hebben we naast werken natuurlijk ook tijd gehad om te ontspannen. Drew is een weekend langs geweest. We hebben toen veel gewandeld en genoten van de natuur in Moruca. Ook Janice is nog een keer geweest. Zij heeft dit gecombineerd met een werkbezoek. Ik zal met de twee leerkrachten 'haar' scholen bezoeken in Georgetown. Op die manier kunnen de leerkrachten een kijkje nemen in de special schools en daar van alles vragen en ontdekken over de verschillende special needs. Tijdens het weekend dat ook in haar bezoek zat zijn ook Susan en Nick langsgekomen. Ook dit weekend weer lange wandelingen, een plons in de creek en gezellig zitten kletsen voor het huis terwijl we van de natuur genieten. Terwijl we daar zo gezellig zaten te kletsen, leek het net of een boomstam bewoog. Dat kan natuurlijk niet, maar het leek wel zo. Nadat ik met mijn camera had ingezoomd op de boomstam, bleek inderdaad dat de boomstam niet bewoog, maar dat een luiaard omhoog aan het klimmen was. Dit was echt super gaaf om te zien. En sinds die dag kijk ik altijd even omhoog om te zien of het beest er nog hangt. En meestal hangt het beest daar inderdaad. Echt super gaaf om zo'n beest te zien.

Ook in de keuken zit een beest geduldig tegen het plafond. Soms is ie er en dan is ie weer weg, maar dan zit ie verscholen tussen het hout en de zinken dakplaten. Gelukkig heb ik die spin nog niet op de grond gezien, want dat lijkt me toch wat minder, maar zo hoog tegen het dak is het best gaaf.

Dat is in het kort waar ik me de afgelopen mee bezig heb gehouden. Kerst staat voor de deur en ook oud en nieuw, maar daar zal ik later meer over vertellen. Voor nu wens ik jullie allemaal hele fijne en gezellige kerstdagen en een geweldig 2012 toe.

Tot de volgend jaar.

Reacties

Reacties

Peter Rommen

Hoi Tessa
Weer even een berichtje uit het kikkerlandje.
Ik hoorde dat je binnenkort naar Suriname gaat en Joan daar ontmoet, leuk hoor. Geef haar maar een dikke brasa van me ;-) Nou meissie, het is hier een gekkenhuis met de verhuizing maar ja ook dat gaat weer over, ik wil je een goede kerst en een heel gezond en gelukkig nieuwjaar toewensen.
HAPPY HOLIDAYS
Groetjes
Peter

maria

Hoi Tessa.
Leuk weer iets te lezen.
Fijn dat je gericht en met zo'n goed resultaat bezig kunt zijn. Ook voor jou heel fijne feestdagen en alle succes, geluk en plezier in het nieuwe jaar, ook namens Jan.
Liefs, Maria

Wil

Hoi Tessa,

Leuk om te lezen dat je druk aan het werk bent. Lekker veel afwisseling, gaaf hoor. Mijn zwager ( uit Brit Guyana) is benieuwd naar de foto's, dus ik laat hem straks jouw foto's zien. Ik ben benieuwd of hij die kleine plaatsjes waar jij bent kent. Je hoort van me.
Ik heb het erg naar mijn zin op de Narcislaan. Heerlijk weer poppenkast spelen en lekker knutselen, helemaal mijn ding. Ik heb nu op dinsdag en woensdag de groep van Angela ( groep 2/3) en op donderdag en vrijdag de zorggroep. Zorggroep is heel wat anders, maar wel een uitdaging. Fysiek wel zwaar.
We weten inmiddels dat ons 2de kleinkind een jongen gaat worden, dus onze dromen komen echt uit.
Peter heeft gelukkig nu een basisarragement van de inspectie, dus het word eindelijk wat rustiger.
Fijne dagen in Suriname en een goed 2012.

groetjes Wil

annita hardoar

Hoi Tess,

Lang niks van je gehoord,maar gelukkig nu wel.Ik wens je nog een gezond 2012 toe.En als je naar Suriname gaat wens ik je een leuke tijd.Ik hoor weer van je.

dikke knuffel Annita

Anuschka

Hey lieverd!! Al weer veel niet lang niet gesproken!! Is mijn eigen schuld hoor!! Maarre, heb je het nog een beetje naar je zin?? Ik hoop het voor je!! Hier alles ok, vakantie met de kinderen weer overleefd....Nee hoor, was erg gezellig, nu weer aan het werk....Ook leuk (zeggen ze....) Haha,

Kus Anuschka

annita

Hoi Tess,

Gelukkig weer op de hoogte van alles.Leuke verhalen,laat de kinderen uit mijn klas ook meelezen wat je allemaal meemaakt.Ze vinden het geweldig vooral Rick,Anthony,Geronimo,en Sondes.Nou ik wens je nog een leuke tijd en let opjezelf.

Dikke knuffel en brassa van Annita

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!