duintje.reismee.nl

Sea-wall

De dag beginnen met een wandeling op de sea-wall is heerlijk. Vanochtend ook weer gedaan ipod mee om naar wat muziek te luisteren en een beetje cash voor als er iets gebeurd.

Toen ik halverwege de terugweg was, kwam ik Carol tegen. Ik heb me weer omgedraaid en met z'n tweeën zijn we verder gaan lopen. Halverwegesprong er op eens een man van zijn fiets, sprong op de muur en stak zijn hand in de broekzak. Hij zei ons de broekzakken leeg te maken anders zou hij schieten. Niet dat hij iets had om mee te schieten, maar toch. Ik haalde netjes mijn sigaretten uit de broekzak en mijn sleutel. Carol had alleen een sleutel op zak. Na wat vluchtig fouilleerwerkzaamheden pakte hij mijn sigaretten en fouilleerde Carol nogmaals. Daarna bood hij mij een sigaret aan (die waren al van mij, maar goed). Deze heb ik vriendelijk geweigerd en gezegd dat hij ze kon hebben. Hij wenste ons een goede dag en respect. Carol antwoorde met de woorden ook een goede dag en gedraag je! Daarop vertrok de man. Carol en ik keken elkaar aan en waren blij dat we met z'n tweeën waren tijdens deze overval en dat de overvaller zo vriendelijk was. Gelukkig heeft hij mijn ipod en geld niet gevonden, volgende keer toch maar thuis laten.

Dit schijnt regelmatig te gebeuren in GT. Over het algemeen wordt er geen geweld gebruikt tijdens deze overvallen. Ons is door VSO vertelt dat we de mensen gewoon moeten geven wat ze willen. Een ander advies is geld te verspreiden /verstoppen en een beetje cash in je broekzak. Mocht je dan overvallen worden, kan je dat beetje cash afgeven.

Reacties

Reacties

Anuschka

Hey!!!

Ik ben net 5 minuten weer thuis!! We hebben echt een supervakantie gehad!! Jij hebt het ook naar je zin, zo te lezen, gaaf hoor!!
Eh, wel een vriendelijke overvaller, dat je toch nog een eigen sigaret krijgt (:..
Pas je wel een beetje goed op jezelf (en je spullen, maar das toch minder belangrijk...)???

Dikke kus!!!

Peter Rommen

Hahahaha je zal best een beetje geschokken zijn maar ik zie jou echt daar staan met die noordnederlandse nuchterheid van je.
Nou pas toch maar een beetje op hoor, en in het vervolg maar twee " pakkies " peuken mee.
Groetjes
Peter

Mirjam Mulder

Hoi Tessa,

Een eerste berichtje van mij, want ik heb je blog nu voor het eerst gelezen. Vervelend voor je dat je niet goed slaapt, komt dat door eventuele malaria (want daarvoor was je toch bij de dokter?)? Wat zal je veel indrukken opdoen ... en omdat alles er zo anders aan toe gaat dan 'bij ons' heb je genoeg te vertellen en te schrijven! Wanneer gaat het 'echte werk' beginnen?

Veel plezier bij het inburgeren, groetjes, Mirjam

Annita Hardoar

Hoi Tessa,

Nare ervaring met je sigaretten maar gelukkig nog wel goed afgelopen, dus volgende keer goed opletten he meis.Kan je nu wel wat beter slapen?hoor het wel van je en doe voorzichtig.
Groetjes Annita

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!