duintje.reismee.nl

paar dagen GT

Na de zeer teleurstellende week in Mabaruma, heb ik een paar goede dagen in GT gehad.

In het weekend was er op zaterdag een afscheidsfeestje van een van de vrijwilligers en op zondag was er een tuinfeestje georganiseerd omdat ik weer in GT was. Beide feestjes waren erg gezellig. Het is toch wel leuk om weer wat meer mensen te zien en spreken.

Op maandag ben ik naar het ziekenhuis geweest om nieuwe medicijnen te halen. Dit keer was de wachttijd maar een uur, dus dat viel mee. Ook bij de apotheek was ik binnen het uur klaar. Ik heb nu een voorraad gekregen voor drie maanden. Zodra ik de medicijnen had, ben ik naar Stabroek market gewandeld. Op de markt ben ik op zoek gegaan naar een hangmat voor Carol. Zij heeft thuis een heerlijk plekje waar in de middag meestal een koel briesje is, maar ze had nog geen hangmat. Na wat zoeken en verschillende hangmatten te hebben bekeken, heb ik uiteindelijk een mooie gevonden. Daarna begon de zoektocht naar haken. Ik ben door de verschillende mensen de hele markt over gestuurd, maar zonder succes. Uiteindelijk kwam ik bij een winkel waar ze haken verkochten, maar nu niet. Gelukkig wisten deze mensen een andere plek waar haken te koop waren. Ik op zoek naar die winkel en na een half uur vond ik de winkel. Helaas ook hier geen haken op dit moment. Doodmoe ben ik naar het restaurant gewandeld waar Carol en ik afgesproken hadden voor de lunch. Na het eten zijn Carol en ik samen op zoek gegaan naar haken en gelukkig vonden we een winkel in de buurt die ze wel verkocht. Daarna ben ik op mijn gemak terug gewandeld naar het huis van Carol, waar ik wat heb gerust.

Dinsdag ben ik naar het VSO kantoor gegaan en heb ik met Deborah gesproken over de week in Mabaruma. Gelukkig heeft zij nog een aantal documenten bewaard die Joseph had opgestuurd. Die kon ik de volgende dag ophalen. Na mijn gesprek met Deborah ben ik over de sea-wall gaan wandelen naar NCERD. Dat is het national centre for resource development. Hier werkt Janice. Zij werkt daar voor de afdeling special onderwijs. In haar kantoor werkt ook Alan, een peace corps volunteer, die met dove mensen werkt. Hij heeft me geholpen bij het maken van materiaal om met Leona te werken. Ik ben de hele middag bezig geweest met knippen en lamineren van flash-carts van het alfabet.

Woensdag ben ik eerst weer gaan winkelen, want Anna wilde wat spullen hebben voor stroopwafel (haar hondje). Tijdens de lunch had ik afgesproken met Carol en Drew. Weer heerlijk gegeten. Daarna heb ik de boodschappen 'thuis' gebracht en ben ik daarna naar het VSO kantoor gegaan. Deborah was net in bespreking, dus ik moest even wachten. Na een uur wachten, was ik er wel klaar mee en ben ik de bespreking gaan onderbreken. Gelukkig kan dat ook allemaal en kreeg ik een aantal documenten mee. Er zijn nog wat meer spullen, maar die moest Deborah nog scannen. Hopelijk heb ik die dan binnen een paar weken.

Donderdag ben ik weer terug gegaan naar Kumaka, Moruca.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!