duintje.reismee.nl

Eerste week in Moruca

Ik zal beginnen met te vertellen dat de plek waar ik woon Kumaka heet. Santa Rosa is aan de andere kant de rivier Moruca. Deze twee plaatsen plus nog een heleboel omliggende plaatsen tezamen noemen ze Moruca.

De eerste dagen in Kumaka heb ik niet veel hoeven doen. Een beetje de omgeving verkennen, relaxen en verder niets. Afgelopen maandag heb ik me voor het eerst moeten melden voor het werk. Na een gesprek met de DEO(District Education Officer) Mister Nigel ben ik weinig te weten gekomen over mijn werkzaamheden. Ik zal moeten wachten tot we naar Mabaruma zijn geweest. Daar gaan we de 12e september naar toe. Tot die tijd help ik Anna in het LRC (Learning Resource Center ) Moruca. Het centrum is nog niet open. We zijn nu bezig om het klaar te maken voor de opening in oktober. Anna is alle boeken aan het nummeren en aan het invoeren in de computer. Ik moet dan stempels in de boeken zetten, een klein envelopje erin plakken. Daarna op een strookje papier hetzelfde nummer zetten, de titel van het boek schrijven en daarna dit strookje in het envelopje in het boek te stoppen. Het is nu inmiddels vrijdag en ik kan je zeggen dat de verveling enigszins begint toe te slaan.

Tijdens mijn wandeling door het dorp heb ik bij de missie Father Ruben ontmoet. Na een gesprekje met hem, nodigde hij mij uit om dinsdag mee te gaan naar Parakeese. In Parakeese woont een meisje dat niet kan horen. Ik kreeg van mister Nigel toestemming dus ben ik afgelopen dinsdag met de boot naar Parakeese geweest. Die boottocht was echt geweldig mooi. Helaas is Parakeese dichtbij en waren we er binnen het uur. In Parakeese ging father Naar de kerk om les te geven. Ik ben door een van de dorpsbewoners naar het huis van dat dove meisje gebracht. Daar hoorde ik dat dit meisje Leona heet. Leona is een meisje van 10 jaar oud. Zij is nog nooit naar school geweest. Haar zus heeft haar het abc leren schrijven. Moeder zou het heel fijn vinden als Leona naar school zou kunnen en ook Leona wil niets liever. Ik heb beloofd terug te komen en te kijken naar de verschillende mogelijkheden. Daarna moesten we al snel terug, want het begon donker te worden. En ik moet zeggen ik was op de heenweg al niet echt gecharmeerd van de stuurkunsten van father Ruben, maar in het donker is het nog beroerder. Gelukkig is de tocht ook in het donker prachtig. Ik zal een aantal foto's toe voegen van de reis.

Reacties

Reacties

Gerard

Op zich toch wel leuk te horen dat je plakken ook werken vindt! Maar belangrijker denk ik je bezoek aan Leona met Father Ruben, die blijkbaar wel iets ziet in jouw opdracht!
Ben benieuwd hoe het gaat ontwikkelen. Succes!

Anuschka

Hey schat!! Nou gelukkig toch nog wel een beetje aan het werk, maar dit soort werk moet je natuurlijk niet te lang doen, had je in NL ook wel bij de gemeentewerken kunnen gaan, hahahaha...
Je eerste kennismaking met een eventueel 1e special need leerling, dat moet wel een goed gevoel gegeven hebben!!
Ik heb ook nog een leuk nieuwtje: ik heb een nieuwe auto gekocht, een Smart!! Echt supertof!! Nu ga ik hem nog een beetje bestickeren, met oa een teckel en we noemen hem Takkie, komt er ook op te staan, lachen he??
Nou ja, werkse weer verder en superleuk om je verhalen te lezen!!
Kus kus

Annita Hardoar

Hoi Tess,

Leuk om zo op de hoogte te zijn van je reis,kijk nu uit naar je foto's die je op de site zal plaatsen.Nou nog veel plezier en ik hoor van je doe voorzichtig.

knuffel Annita

G + Y + N + T

Hou je het nog vol in je hangmat? Jammer dat het echte werk wat op zich laat wachten...maar wel leuk dat je eventueel met een special need leerling wat mag doen...
is die slanke man op je foto father Ruben?
Hier alles goed...ikke aftellen nu..einde verlof is in zicht! de kindjes doen het goed! er is nu kermis hier in Groesbeek! Mysteryland was erg leuk! had je Thymen nog gesproken toen? ik heb je sms gehad! Bedankt! x ons 4tjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!