duintje.reismee.nl

Georgetown

Aangezien ik een aantal vragen heb gekregen over de omgeving etc. zal ik proberen hier wat over te schrijven. Aangezien de stad voor mij nog onbekend is, is het nog redelijk gevaarlijk om foto's te maken, maar ik heb er een paar toegevoegd. Zodra ik in Moruca ben, zal ik er meer plaatsen.

Oké, Georgetown, Guyana. Om te beginnen is het overdag en 's nachts echt heet. Het koelt wel wat af, maar dat is minimaal. Er zijn veel houten huizen, brede straten en erg veel groen. En heel veel water. Gelukkig niet in de vorm van regen, maar allemaal stroompjes, riviertjes etc. Het stinkt naar brandend hout en smeulend afval. Op het eerste gezicht verschilt het niet veel van een stad in Ghana (niet dat veel mensen dat wat zegt, maar toch). Alleen het verkeer lijkt beter gestructureerd dan in Ghana. Er zijn veel verschillende vogels te zien in allerlei verschillende kleuren en maten. Vooral als je over de sea-wall wandelt, zie je vooral veel verschillende vogels.

Ik ben nu al fan van de sea-wall. Elke ochtend rond half zes (jaja 5.30 uur) vertrek ik uit Rima om daar te gaan wandelen en wat te zitten kijken naar de oceaan. In de oceaan zwemmen hele typische visjes. Het lijkt een beetje op een aal, maar dan kleiner en heeft de ogen bovenop zijn kop. De mensen hier noemen ze four-eyes. Als je dichtbij komt is het net alsof ze over het water van je wegrennen. Erg grappig om die beestjes te observeren.

Het weer is een beetje eentonig, maar niemand die daarover klaagt. Althans ik niet. Het is rond de 33 graden, 's avonds koelt het wel wat af, maar niet heel veel. Het heeft al wel geregend, maar dat was 's nachts en aan het begin van de morgen.

Reacties

Reacties

GerbY Yv Thymen Nynthe

Waarom sta je zooo vroeg op? Probeer foto's temaken van die mooie vogels! We zijn benieuwd!
Wanneer ga je naar de plaats van bestemming Moruca en hoe ga je daarheen? Veel plezier nog in GT! Vermaak je je een beetje? Leuke "collega's"?

Coby

5:30 uur: is toch niet vroeg! Hier was je ook al die tijd een early bird.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!